RealUXCamp
V roce 2018 se hledali nové prostory pro akci RealUXCamp. Je to barcamp zasazený do vesnického prostředí. únik UXáků z digitálního města, z digitálního světa.
Stal jsem se hlavním organizátorem. Udržuji duch barcampu, zajišťuji finance, hledám lidi na pomoc s organizací, řeším formát a feedback účastníků.
Druhý ročník, který se konal ve Znětínku měl 120 lidí, většina spala ve stanech a atmosféra byla nabitá energií. Dokonce jsme doprostřed dvora zajistili fotbálek, vytvořili na něj střechu a hrálo se až do čtyřech do rána.
Akce propojuje znalosti jak juniorů, tak seniorů. Junioři nasávají novinky, jsou překvapení, že ikony české UX scény, jsou také lidi a dokážou se normálně bavit.
Senioři dostávají obdiv, můžou předat svoje myšlenky a večer v klidu networkovat u grilu a nebo jakékoli zábavy co si vymyslí. Kemp totiž není v plné režii nás organizátorů. Je kladen důraz na to, že každý účastník je součástí kempu, kde si pomáháme a společně jej tvoříme.
Možná bych měl zmínit, je nultý ročník, jak jej na webu zachycuje řada UXáků tehdejší doby (2013), byl o pár lidech co přinesli navařené jídlo a společně strávili víkend bez jakékoli organizace.
Kemp je od pátku do neděle a každé ráno je zahájení. V této chvíli má každý možnost svoje téma předevšemi představit a umístit na nástěnku do konkrétního času a místa. Bloky můžou být jakéhokoli formátu. Case studie, workshop, přednáška, diskuze ap.
Vize
V roce 2018 jsem byl kemp na nule. Všechno co se vybralo na vstupenkách a sponzorech se vložilo hned do kempu. Do roku 2022 jsem dokázal vytvořit budget, který zajišťuje finanční polštář v případě nedostatku sponzorů, či ekonomických recesí. Od roku 2023 jsme v komerčních prostorech, kde si necháváme vařit a konečně máme prostor na věnování se kvality samotného programu. Kemp je výdělečný a můžeme podpořit dobrovolníky v organizování nebo dokoupit potřebné vybavení.
Cíl je spojovat lidi co se zajímají o UX. V budoucnu vidím kemp jako silnou podporu v rámci základních dovedností pro začínající UX designery. Hledáme možnosti jak vytvořit stabilní místo (dříve se tomu říkala klubovna), kde by bylo kreativní prostředí pro designery všeho druhu.
Problémy a AI
Organizace kempu přináší řadu rozmanitých problémů. Ať už jde o přenášení dat z nákupního procesu do offline organizace kempu, nebo zajištění drobných nesnází se zapisováním spotřeby tekutin na kempu. Díky AI, jsem teď schopný více méně udělat jakkékoli drobné prográmky, které nám pomohou s organizováním.
Během kempu jsme používali na zapisování vypitých nápojů papír, který se musel zdlouhavě přepočítávat, často byl mokrý a rozpitý. Nakonec se stalo, že papír byl dočmrkaný, protože malé pivo byla malá čárka, jiný druh piva byla jiná barva a když jsme měli víno a dvakrát pivo … efektivita byla pryč. Díky AI a mé znalosti CSS a HTML, jsem dokázal složit dohromady systém, který má administrační rozhraní, možnost přidat různé typy nápojů, dávkové přidávání uživatelů, označení že zaplatily. Vše je postaveno na PHP a MySQL.
Kvůli rychlosti jsem použil bootstrap, ale co takhle využít desegn system pro prototypy z vaší firmy?
Jeden z dřívějších problémů v soukromých prostorech bylo, že některé věci pošli (toaletní papír, voda v kanistrech) nebo byla v nějakém nestandardním stavu (přeplněné koše ap.). Kemp nebyl výdělečný a zakládal se na tom, že s těmi věcmi všichni pomáhají. Avšak často se tyto věci neřešili a lidé pak do feedbacku psali tyto problémy. Důvod pro to neřešili, že nevěděli jak s těmito věcmi naložit. Proto jsme na krytické místa dali tyto kartičky, co nám problém vyřešili a zároveň přehodili část zodpovědnosti na účastníky.
(kartičky)
Organizace
Vše začíná v lednu. Oslovení sponzorů. Musíte mít materiály s daty, pro by měli kemp sponzorovat. Samozřejmě dáváme přednost dlouhodobým sponzorům. Hodnota sponzoringu je v balíčcích a skladba podmínek se občas změní aby jsme poskytli maximum pro sponzory, ale abychom se nezatížili časově se splněním těchto podmínek.
Dva měsíce před kempem už musíme mít hotový registrační formulář a nastartovanou komunikaci ke spuštění registrací. Na všechno se chystají podklady v průběhu roku a nebo těsně před.
První rok budou tři speakři, kteří budou mít svůj vlastní blok a budou předem známí. Budeme měnit jemně barcamp model a budeme sledovat jestli správným směrem. Jaké jsou cíle této změny? Nalákat lidi na kemp, rychlejší prodej lístků a zvednou PR komunikací před kempem, přinést další kvalitní obsah na kemp.
Tohle je jen malý střípek z RealUXCampu. Jestli chceš vědět více, tak se se mnou spoj.